RI-UCM
Site where all the intellectual, scientific and academic production of the Catholic University of Manizales is administered, preserved and disseminated. Its organization in communities and collections, allows open access to consult and download documents of interest such as books, magazines, theses, articles, research projects, administrative documents and teaching support learning objects.
Learn More
Browsing by Author Peláez Alarcón, Rodrigo
Showing results 1 to 19 of 19
Issue Date | Title | Author(s) |
2020 | Aprendizaje y matriz epistémica : los estudiantes de grado décimo frente a las ciencias sociales | Peláez Alarcón, Rodrigo; Echeverry Mesa, Darío |
2021 | La configuración de la complejidad en obras de conocimiento de la maestría en educación en la Universidad Católica de Manizales: Una revisión del último lustro | Peláez Alarcón, Rodrigo; Cardona Orjuela, César Augusto |
2018 | De las certezas académicas a lo caórdico de los contextos en la formación en el LANS | Peláez Alarcón, Rodrigo; Ramírez Montoya, Germán Rodrigo |
2018 | Dialogicidades en escenarios de aprendizaje hacia la potencialización cultural de la gestión del riesgo | Peláez Alarcón, Rodrigo; Pérez Salazar, Oscar Eduardo |
2020 | Educación Emocional en perspectiva de gesta de un ciudadano ético/político en instituciones acogedoras para la restitución de derechos | Peláez Alarcón, Rodrigo; Marín Reyes, Aldemar Alfonso; Bañol Tabares, Luisa Natalia |
2016 | Educación sociedad y cultura | Parra Bernal, Lina Rosa; Chaverra Rodríguez, Luz Mery; Patiño López, Johana; Marín Cano, Martha Liliana; Fernández Arbeláez, Olga Lucía; Orozco Vallejo, Mauricio; Granados López, Edilberto; Peláez Alarcón, Rodrigo; Chaverra Rodríguez, Luz Mery; Jaramillo Ocampo, Diego Armando; Palacio Bernal, Juan Carlos |
2017 | Entramados comunicativos y culturales para el aprendizaje de inglés | Peláez Alarcón, Rodrigo; Castaño Rodríguez, Jhon Cesar |
2020 | Escuela, provocadora de narrativas emergentes | Peláez Alarcón, Rodrigo; Ospina Rodríguez, Héctor Alejandro |
2022 | La gestión del conocimiento como estrategia para el reconocimiento de la realidad integral del paciente en ruta hacia su autocuidado | Peláez Alarcón, Rodrigo; Villa Gallón, Jazmín Eliana; Escobar Gómez, Jenny Alexandra; Orozco Salinas, Andrés Felipe |
2018 | El lenguaje corporal del docente y su influencia en el aprendizaje de los estudiantes | Peláez Alarcón, Rodrigo; Castro Duque, Luz Amparo; Castro Casa, Katherin |
2020 | Migración pedagógica/epistémica desde una Educación Inclusiva hacia una Educación para todos | Peláez Alarcón, Rodrigo; Osorio García, Diana Mercedes; Ríos Zuluaga, Sandra Milena |
2021 | La oralidad étnica afrocolombiana como posibilidad para potenciar la condición humana y mejorar la convivencia escolar en los sujetos educables de la Institución Educativa Gimnasio Buenaventura | Peláez Alarcón, Rodrigo; Granja, María José |
2021 | La oralidad étnica como entramado hologramático social y cultural para construir escenarios futuros de las familias del Rio Naya | Peláez Alarcón, Rodrigo; Medina López, Marlin Juleimy |
2018 | El pensamiento crítico como estrategia en los ambientes virtuales de aprendizaje | Peláez Alarcón, Rodrigo; Taborda Morales, Yarmin Lorena |
2015 | Planes de estudio trascendentes a la información, una oportunidad para el despliegue multidiverso | Peláez Alarcón, Rodrigo; Alzate Gaviria, Carlos Arturo; Campo Figueroa, Elvis Emir |
2015 | Las prácticas evaluativas y sus desplazamientos paradigmáticos como posibilidad de transformación prospectiva | Peláez Alarcón, Rodrigo; Díaz Hoyos, Jairo |
2015 | Realidades del sujeto infractor en la Institución educativa el Roble, Neira Caldas | Peláez Alarcón, Rodrigo; Betancur Ocampo, Ester Julia |
2018 | Representaciones sociales de los maestros de la Escuela Normal Superior de Manizales, frente al modelo pedagógico de Escuela Nueva Activa | Peláez Alarcón, Rodrigo; Molano Torres, John Alexander |
2016 | Transversalización problématica | Peláez Alarcón, Rodrigo; Isaza Aguirre, Claudia Liliana |