Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3385
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Marín Castaño, Matías Andrés | - |
dc.contributor.author | Aguirre Vargas, María Beatriz | - |
dc.contributor.author | Gómez Muñoz, Ruby Esperanza | - |
dc.date.accessioned | 2021-10-28T15:57:07Z | - |
dc.date.available | 2021-10-28T15:57:07Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3385 | - |
dc.description.abstract | La presente investigación está dirigida a mejorar los procesos de enseñanza y aprendizaje del inglés; en este sentido, su objetivo se centra en determinar la influencia de las estrategias lúdicas asistidas por las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC), adoptando elementos de la metodología CLIL (Content and Language Integrate Learning), tales como, contenido, cognición, comunicación y cultura, en los procesos pedagógicos que fomenten la motivación en el aprendizaje del inglés. | spa |
dc.format.extent | 127 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Trazando horizontes que motiven el aprendizaje del inglés con estrategias lúdicas, TIC y CLIL | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Maestría en Educación | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.level | Maestría | spa |
thesis.degree.name | Magister en Educación | spa |
dc.description.abstracteng | This research is aimed at improving the English teaching and learning processes. In this sense, its objective is focused on determining the influence of ludic strategies assisted by Information and Communication Technologies (ICT), adopting elements of the CLIL (Content and Language Integrate Learning) methodology, such as content, cognition, communication and culture, in pedagogical processes that promote motivation in learning English. | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Motivation | spa |
dc.subject.keyword | Playful strategies | spa |
dc.subject.keyword | English learning | spa |
dc.subject.proposal | Motivación | spa |
dc.subject.proposal | Estrategias lúdicas | spa |
dc.subject.proposal | Aprendizaje del inglés | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/masterThesis | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestría | spa |
dc.type.redcol | https://purl.org/redcol/resource_type/TM | spa |
Appears in Collections: | Maestría en Educación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Trazando_horizontes_ motiven_ aprendizaje_ inglés_ estrategias_lúdicas_TIC_CLIL.pdf | Texto Completo | 2.57 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License