Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3385
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMarín Castaño, Matías Andrés-
dc.contributor.authorAguirre Vargas, María Beatriz-
dc.contributor.authorGómez Muñoz, Ruby Esperanza-
dc.date.accessioned2021-10-28T15:57:07Z-
dc.date.available2021-10-28T15:57:07Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3385-
dc.description.abstractLa presente investigación está dirigida a mejorar los procesos de enseñanza y aprendizaje del inglés; en este sentido, su objetivo se centra en determinar la influencia de las estrategias lúdicas asistidas por las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC), adoptando elementos de la metodología CLIL (Content and Language Integrate Learning), tales como, contenido, cognición, comunicación y cultura, en los procesos pedagógicos que fomenten la motivación en el aprendizaje del inglés.spa
dc.format.extent127 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleTrazando horizontes que motiven el aprendizaje del inglés con estrategias lúdicas, TIC y CLILspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Maestría en Educaciónspa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.levelMaestríaspa
thesis.degree.nameMagister en Educaciónspa
dc.description.abstractengThis research is aimed at improving the English teaching and learning processes. In this sense, its objective is focused on determining the influence of ludic strategies assisted by Information and Communication Technologies (ICT), adopting elements of the CLIL (Content and Language Integrate Learning) methodology, such as content, cognition, communication and culture, in pedagogical processes that promote motivation in learning English.spa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordMotivationspa
dc.subject.keywordPlayful strategiesspa
dc.subject.keywordEnglish learningspa
dc.subject.proposalMotivaciónspa
dc.subject.proposalEstrategias lúdicasspa
dc.subject.proposalAprendizaje del inglésspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdccspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestríaspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TMspa
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trazando_horizontes_ motiven_ aprendizaje_ inglés_ estrategias_lúdicas_TIC_CLIL.pdfTexto Completo2.57 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons