Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3635
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Palacio Bernal, Juan Carlos | - |
dc.contributor.author | Soto Villegas, Blanca Norbelly | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-12T21:58:25Z | - |
dc.date.available | 2022-08-12T21:58:25Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3635 | - |
dc.description.abstract | En la actualidad los escenarios educativos se muestran cambiantes y diversos, por esta razón se hace necesario optar por nuevas metodologías, que permitan no solo potenciar aprendizajes, sino poder incluir a estudiantes con discapacidad, donde los mismos puedan aprender a la par con sus demás compañeros. Es así como la música se mostró como un excelente medio didáctico para lograr tal fin | spa |
dc.format.extent | 137 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Aplicación didáctica del lenguaje a través del uso de la música en estudiantes con discapacidad. estudio de caso | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Maestría en Educación | spa |
thesis.degree.level | Maestría | spa |
thesis.degree.name | Magister en Pedagogía | spa |
dc.description.abstracteng | At present, the educational scenarios are changing and diverse, for this reason it is necessary to opt for new methodologies, which allow not only to enhance learning, but also to include students with disabilities, where they can learn on a par with their other classmates. . This is how music was shown as an excellent didactic means to achieve such an end | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Teaching and training | spa |
dc.subject.keyword | Inclusive Education | spa |
dc.subject.keyword | School Integration | spa |
dc.subject.keyword | Music | spa |
dc.subject.proposal | Enseñanza y formación | spa |
dc.subject.proposal | Educación Inclusiva | spa |
dc.subject.proposal | Integración Escolar | spa |
dc.subject.proposal | Música | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/masterThesis | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestría | spa |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Blanca_Norbelly_Soto _Villegas_2022.pdf | Texto Completo | 3.99 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License