Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3997
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSoriano Marín, Jorlen-
dc.contributor.authorAlmanza Vides, Alex Javier-
dc.date.accessioned2023-03-08T19:27:52Z-
dc.date.available2023-03-08T19:27:52Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3997-
dc.description.abstractEl objetivo central del presente trabajo es determinar el nivel de relación entre gestión directiva y calidad educativa media pública en la institución educativa número tres santa catalina de siena Maicao-Guajira. El mismo se sustentó en los postulados teóricos de: Koontz, Wheihrich y Cannice (2012), Münch (2011), Whetten y Cameron (2011), Cantón y Vázquez (2010), Tobón (2009), entre otros. La investigación se ubica en el paradigma positivista, con una metodología cuantitativa, con una investigación descriptiva, nivel correlacionalspa
dc.format.extent117 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleGestión directiva y calidad educativa media pública en la institución educativa n° 3 Santa Catalina de Siena Maicao-Guajiraspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Especialización en Gerencia Educativaspa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.levelEspecializaciónspa
thesis.degree.nameEspecialista en Gerencia Educativaspa
dc.description.abstractengThe central objective of this work is to determine the level of relationship between management and public average educational quality in the educational institution number three Santa Catalina de Siena Maicao-Guajira. It was based on the theoretical postulates of: Koontz, Wheihrich and Cannice (2012), Münch (2011), Whetten and Cameron (2011), Cantón and Vázquez (2010), Tobón (2009), among others. The research is located in the positivist paradigm, with a quantitative methodology, with a descriptive investigation, correlational levelspa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordEducational qualityspa
dc.subject.keywordEducational managementspa
dc.subject.proposalCalidad educativaspa
dc.subject.proposalGerencia educativaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Especializaciónspa
Appears in Collections:Especialización en Gerencia Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alex_Javier_Almanza_Vides_2022.pdfTexto Completo1.71 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons