Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4025
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPalacio Bernal, Juan Carlos-
dc.contributor.authorLarrotta Flórez, Daniel Andrés-
dc.date.accessioned2023-03-17T13:49:53Z-
dc.date.available2023-03-17T13:49:53Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4025-
dc.description.abstractEl presente Trabajo de Grado se configura como una acción integradora entre la educación musical y la esfera de la interculturalidad para replantear y profundizar la comprensión de procesos formativos enfocados al desarrollo integral del sujeto en devenir permanente. La reflexión en torno a esta perspectiva orientativa posibilita la consolidación de prácticas que permitan cultivar aprendizajes significativos acordes a las necesidades socio – comunicativas actuales fortaleciendo las dimensiones creativas, axiológicas y expresivas del sujeto desde el ámbito educativo, artístico y culturalspa
dc.format.extent171 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleEducación musical en el desarrollo de competencias interculturales. reflexiones con profesores de músicaspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Maestría en Educaciónspa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.levelMaestríaspa
thesis.degree.nameMagister en Educaciónspa
dc.description.abstractengThis Degree Project is configured as an integrating action between musical education and the sphere of interculturality to reconsider and deepen the understanding of formative processes focused on the integral development of the subject in permanent evolution. Reflection around this guiding perspective enables the consolidation of practices that allow cultivating significant learning according to current socio-communicative needs, strengthening the creative, axiological and expressive dimensions of the subject from the educational, artistic and cultural fieldspa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordEducationspa
dc.subject.keywordMusic Educationspa
dc.subject.keywordIntercultural Skillsspa
dc.subject.keywordTraining Holisticspa
dc.subject.keywordCulturespa
dc.subject.proposalEducaciónspa
dc.subject.proposalEducación Musicalspa
dc.subject.proposalCompetencias Interculturalesspa
dc.subject.proposalFormación Integralspa
dc.subject.proposalCulturaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdccspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestríaspa
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Daniel_Andrés_Larrotta_Florez_2022.pdfTexto Completo3.38 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons