Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4047
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOsorio Gutiérrez, Paula Andrea-
dc.contributor.authorRamírez Amaya, Nathalia Rocío-
dc.date.accessioned2023-04-03T23:00:48Z-
dc.date.available2023-04-03T23:00:48Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4047-
dc.description.abstractLa presente investigación pretende mejorar la comprensión de los temas relacionados con la factorización en los estudiantes de grado octavo por medio de su relación con los productos notables. Para esto se realizará inicialmente una prueba diagnóstica en la cual se recolecta la información para identificar las principales dificultades de los estudiantes y basados en estos resultados se diseñarán unas guías de trabajo apoyadas en el uso de las Tic para la enseñanza de los productos notables y su relación con la factorización, se implementará la estrategia en el aula y por último se valida la efectividad de este material para la enseñanza de matemáticas de grado 8.spa
dc.format.extent94 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleEnseñanza de los productos notables en relación con la factorización a través de uso de las TICspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Licenciatura en Matemáticas y Físicaspa
thesis.degree.nameLicenciado en Matemáticas y Físicaspa
dc.description.abstractengThis research aims to improve the understanding of issues related to the factorization in eighth grade students through their relationship with the products notable. For this, a diagnostic test will initially be carried out in which the information to identify the main difficulties of the students and based on these results, work guides will be designed supported by the use of ICT for the teaching of notable products and their relationship with factorization, the strategy will be implemented in the classroom and finally, the effectiveness of this material for teaching undergraduate mathematics is validated 8spa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordTeachingspa
dc.subject.keywordActive Learningspa
dc.subject.keywordRemarkable productsspa
dc.subject.keywordFactoringspa
dc.subject.proposalEnseñanzaspa
dc.subject.proposalAprendizaje Activospa
dc.subject.proposalProductos notablesspa
dc.subject.proposalFactorizaciónspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/monographspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregradospa
Appears in Collections:Licenciatura en Matemáticas y Física

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nathalia_Rocio_Ramirez_Amaya_2022.pdfTexto Completo2.41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons