Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3151
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Loiza, Yasaldez Eder | spa |
dc.contributor.author | Aránzazu Méndez, Diana Yaneth | spa |
dc.date.accessioned | 2021-05-26T17:00:19Z | spa |
dc.date.available | 2021-05-26T17:00:19Z | spa |
dc.date.issued | 2020 | spa |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3151 | spa |
dc.description | Tesis de Maestría (Magíster en Pedagogía). Universidad Católica de Manizales. Facultad de Educación, 2020 | spa |
dc.description.abstract | El presente trabajo tiene como objetivo comprender los saberes y desempeños de los maestros y maestras en el marco del modelo Escuela Nueva de la Institución Educativa Santágueda del municipio de Palestina Caldas, quienes dan significado e intención a sus prácticas en el aula construyendo sus propias narrativas frente a su quehacer, donde se identifican criterios claves en función de mejorar los procesos educativos propios del modelo y del desempeño de los estudiantes enfocados a su proyección social. | spa |
dc.format.extent | 187 páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | El maestro en Escuela Nueva: saberes y desempeños | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Maestría en Pedagogía | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.level | Maestría | spa |
thesis.degree.name | Magíster en Pedagogía | spa |
dc.description.abstracteng | The present work aims to understand the knowledge and performance of teachers within the framework of the Escuela Nueva model of the Santágueda Educational Institution of the municipality of Palestina Caldas, who give meaning and intention to their practices in the classroom by building their own narratives in front of to their work, where key criteria are identified in order to improve the educational processes of the model and the performance of the students focused on their social projection | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Knowledges | spa |
dc.subject.keyword | Performances | spa |
dc.subject.keyword | Teachers role | spa |
dc.subject.keyword | New school | spa |
dc.subject.proposal | Saberes | spa |
dc.subject.proposal | Desempeños | spa |
dc.subject.proposal | Rol de maestros | spa |
dc.subject.proposal | Escuela Nueva | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/masterThesis | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestría | spa |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Maestro_Escuela_Nueva_saberes_desempeños.pdf | Texto Completo | 1.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License