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Title: Comunicación, responsabilidad social y sostenibilidad: perspectivas desde Colombia, Ecuador, Chile y Norteamericana
Authors: Díez Gómez, David Andrés
Flórez Yépes, Gloria Yaneth
Durán, Ana María
Orozco Toro, Alberto
Vega Auquilla, Melita
Matus, Pablo
Ávila, Caroline
Aaraón Díaz, Mendiburo
Sánchez López, Juan Carlos
Keywords: Comunicación organizacional
Responsabilidad Social
Identidad corporativa
Desarrollo sostenible
Keywords: Organizational communication
Social responsability
Corporate identity
Sustainable development
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): Este libro nace del interés de articular conceptualizaciones derivadas de proyectos recientes, realizados desde grupos y centros de investigación de Colombia, Ecuador, México y Chile, alrededor de categorías y prácticas asociadas a la comunicación, la responsabilidad social y la sostenibilidad. Los autores de los capítulos se involucraron durante 2019 en la construcción del libro, bajo el marco del desarrollo del proyecto de investigación “La comunicación de la responsabilidad social: aproximación a la literatura desde una visión ética del ejercicio publicitario”. Este proyecto lo lideraron miembros del grupo de investigación Altamira, vinculados al Programa de Publicidad de la Facultad de Ciencias Sociales, Humanidades y Teología, de la Universidad Católica de Manizales (UCM), y el grupo de investigación en ética empresarial ETHOS, de la Universidad Nacional de Colombia, con el apoyo del Grupo de Investigación en Desarrollos Tecnológicos y Ambientales (GIDTA), también de la Universidad Católica de Manizales (UCM)
Abstract(eng): This book is born from the interest of articulating conceptualizations derived from recent projects, carried out by groups and research centers in Colombia, Ecuador, Mexico and Chile, around categories and practices associated with communication, social responsibility and sustainability. The authors of the chapters were involved during 2019 in the construction of the book, under the framework of the development of the research project "The communication of social responsibility: approach to literature from an ethical vision of the advertising exercise." This project was led by members of the Altamira research group, linked to the Advertising Program of the Faculty of Social Sciences, Humanities and Theology, of the Catholic University of Manizales (UCM), and the business ethics research group ETHOS, of the University Nacional de Colombia, with the support of the Research Group on Technological and Environmental Developments (GIDTA), also from the Universidad Católica de Manizales (UCM)
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3161
ISBN: 978-958-53191-1-0
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