Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3170
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Loaiza, Yasaldez Eder | - |
dc.contributor.author | Valencia Castellanos, Diana Patricia | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-03T17:32:51Z | - |
dc.date.available | 2021-06-03T17:32:51Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3170 | - |
dc.description.abstract | En escenarios de modernidad sigue siendo de interés el abordaje de las situaciones que se suscitan en la escuela rural colombiana, por un lado, por asuntos pedagógicos que interpelan cuestionamientos y respuestas capaces de aportar a nivel teórico y práctico al campo educativo que se reconoce como eje fundamental de cara al desarrollo humano, y por otro, por cuestiones sociales, económicas y políticas que han tejido múltiples realidades en la ruralidad del país dejándola en situación de desventaja | spa |
dc.format.extent | 232 páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Modelo escuela nueva: una experiencia reconstruida desde la voz del futuro egresado | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Maestría en Pedagogía | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.level | Maestría | spa |
thesis.degree.name | Magister en Pedagogía | spa |
dc.description.abstracteng | In modern settings, the approach to situations that arise in rural Colombian schools continues to be of interest, on the one hand, due to pedagogical issues that challenge questions and answers capable of contributing at a theoretical and practical level to the educational field that is recognized as an axis. fundamental for human development, and on the other, for social, economic and political issues that have woven multiple realities in the rurality of the country, leaving it at a disadvantage | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | New school | spa |
dc.subject.keyword | Pedagogical model | spa |
dc.subject.keyword | Teaching methods | spa |
dc.subject.proposal | Escuela Nueva | spa |
dc.subject.proposal | Modelo pedagógico | spa |
dc.subject.proposal | Métodos de enseñanza | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/masterThesis | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestría | spa |
dc.type.redcol | https://purl.org/redcol/resource_type/TM | spa |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Modelo_Escuela_Nueva_experiencia_reconstruida_voz_futuro_egresado.pdf | Texto Completo | 1.25 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License