Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3301
Title: Relaciones de poder docente – estudiante en el proceso de enseñanza aprendizaje
Authors: Jaramillo Botero, Catalina
Advisor: Burgos Laiton, Sandra Bibiana
Keywords: Relaciones de poder
Métodos de enseñanza
Ambientes de aprendizaje
Keywords: Power relations
Teaching methods
Learning environments
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): En el marco de los contextos educativos se ejerce una clara relación de poder entre docentes y estudiantes; dentro de la cual se encuentran inmersas innumerables variables tanto personales, afectivas, laborales, profesionales, formativas, culturales; por nombrar sólo algunas. Dichas variables tienen su origen en las representaciones sociales (historia, experiencia, entorno socio cultural e ideológico) que traen consigo cada uno de los agentes educativos inmersos en el proceso de formación.
Abstract(eng): Within the framework of educational contexts, there is a clear power relationship between teachers and students; within which are immersed innumerable variables both personal, affective, work, professional, educational, cultural; to name just a few. These variables have their origin in the social representations (history, experience, socio-cultural and ideological environment) that each of the educational agents involved in the training process bring with them.
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3301
Appears in Collections:Especialización en Gerencia Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Relaciones_ poder_docente _estudiante_proceso_ enseñanza_aprendizaje.pdfTexto Completo252.65 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons