Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3385
Title: Trazando horizontes que motiven el aprendizaje del inglés con estrategias lúdicas, TIC y CLIL
Authors: Aguirre Vargas, María Beatriz
Gómez Muñoz, Ruby Esperanza
Advisor: Marín Castaño, Matías Andrés
Keywords: Motivación
Estrategias lúdicas
Aprendizaje del inglés
Keywords: Motivation
Playful strategies
English learning
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): La presente investigación está dirigida a mejorar los procesos de enseñanza y aprendizaje del inglés; en este sentido, su objetivo se centra en determinar la influencia de las estrategias lúdicas asistidas por las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC), adoptando elementos de la metodología CLIL (Content and Language Integrate Learning), tales como, contenido, cognición, comunicación y cultura, en los procesos pedagógicos que fomenten la motivación en el aprendizaje del inglés.
Abstract(eng): This research is aimed at improving the English teaching and learning processes. In this sense, its objective is focused on determining the influence of ludic strategies assisted by Information and Communication Technologies (ICT), adopting elements of the CLIL (Content and Language Integrate Learning) methodology, such as content, cognition, communication and culture, in pedagogical processes that promote motivation in learning English.
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3385
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trazando_horizontes_ motiven_ aprendizaje_ inglés_ estrategias_lúdicas_TIC_CLIL.pdfTexto Completo2.57 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons