Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3455
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Granados López, Hedilberto | - |
dc.contributor.author | Martínez Suárez, Ana María | - |
dc.contributor.author | Martínez Mora, Luz Stella | - |
dc.contributor.author | Rodríguez Acuña, Martha Paola | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-10T22:27:17Z | - |
dc.date.available | 2022-02-10T22:27:17Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3455 | - |
dc.description.abstract | La presente investigación buscó establecer la relación entre los rasgos de personalidad y los estilos de enseñanza. Se contó con la participación de (N=131) docentes de varios niveles educativos de diferentes instituciones públicas y privadas de la ciudad de Manizales. El rango de edad observado fue de 21 a 65 años (M= 43,5, DE= 9,919). Se siguió un diseño transeccional exploratorio/descriptivo en el que se efectuaron relaciones a nivel categórico | spa |
dc.format.extent | 146 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Relación entre rasgos de personalidad y estilos de enseñanza de docentes de instituciones públicas y privadas de Manizales | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Maestría en Educación | spa |
thesis.degree.level | Maestría | spa |
thesis.degree.name | Magister en Educación | spa |
dc.description.abstracteng | The research is developed for the community in general and for people who work for peace in the classroom, it is a research with a qualitative approach, with a methodological design of action research in the classroom, developed in a context of primary education and starting from the question: What are the imaginaries of peace that the third grade students of the Supía educational institution have, located in the municipality of the same name in the department of Caldas in Colombia | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Teaching methods | spa |
dc.subject.keyword | Learning | spa |
dc.subject.keyword | Teaching process | spa |
dc.subject.proposal | Métodos enseñanza | spa |
dc.subject.proposal | Aprendizaje | spa |
dc.subject.proposal | Proceso enseñanza | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/masterThesis | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestría | spa |
Appears in Collections: | Maestría en Educación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Relacion_rasgos_personalidad_estilos_ensenanza_docentes_instituciones_publicas_privadas_Manizales.pdf | Texto Completo | 1.42 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License