Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3455
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGranados López, Hedilberto-
dc.contributor.authorMartínez Suárez, Ana María-
dc.contributor.authorMartínez Mora, Luz Stella-
dc.contributor.authorRodríguez Acuña, Martha Paola-
dc.date.accessioned2022-02-10T22:27:17Z-
dc.date.available2022-02-10T22:27:17Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3455-
dc.description.abstractLa presente investigación buscó establecer la relación entre los rasgos de personalidad y los estilos de enseñanza. Se contó con la participación de (N=131) docentes de varios niveles educativos de diferentes instituciones públicas y privadas de la ciudad de Manizales. El rango de edad observado fue de 21 a 65 años (M= 43,5, DE= 9,919). Se siguió un diseño transeccional exploratorio/descriptivo en el que se efectuaron relaciones a nivel categóricospa
dc.format.extent146 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleRelación entre rasgos de personalidad y estilos de enseñanza de docentes de instituciones públicas y privadas de Manizalesspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Maestría en Educaciónspa
thesis.degree.levelMaestríaspa
thesis.degree.nameMagister en Educaciónspa
dc.description.abstractengThe research is developed for the community in general and for people who work for peace in the classroom, it is a research with a qualitative approach, with a methodological design of action research in the classroom, developed in a context of primary education and starting from the question: What are the imaginaries of peace that the third grade students of the Supía educational institution have, located in the municipality of the same name in the department of Caldas in Colombiaspa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordTeaching methodsspa
dc.subject.keywordLearningspa
dc.subject.keywordTeaching processspa
dc.subject.proposalMétodos enseñanzaspa
dc.subject.proposalAprendizajespa
dc.subject.proposalProceso enseñanzaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdccspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestríaspa
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Relacion_rasgos_personalidad_estilos_ensenanza_docentes_instituciones_publicas_privadas_Manizales.pdfTexto Completo1.42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons