Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4020
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBonilla Marquínez, Olga Patricia-
dc.contributor.authorMuñoz Muñoz, Dilsa Estela-
dc.date.accessioned2023-03-13T21:00:08Z-
dc.date.available2023-03-13T21:00:08Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4020-
dc.description.abstractLa presente tesis doctoral da respuesta a la pregunta ¿Cuáles son los significados de rol parental que se construyen a través de la educación mediada por tecnologías tradicionales en familias de escuelas rurales en tiempos de pandemia? El objetivo fue comprender los significados de rol parental que se construyen a través de la educación mediada por tecnologías tradicionales en familias de escuelas rurales en tiempos de pandemia, durante el año 2020 y 2021. La metodología presenta una ruta que se construyó a partir del propósito de la investigación, en donde pone en diálogo el paradigma constructivista, el enfoque cualitativo, y la perspectiva etnografía críticaspa
dc.format.extent142 Páginasspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleSignificados de rol parental en la educación mediada por tecnologías tradicionales en familias de escuelas rurales en tiempos de pandemiaspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Doctoradospa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.levelDoctoradospa
thesis.degree.nameDoctor en Educaciónspa
dc.description.abstractengThis doctoral thesis answers the question: What are the meanings of the parental role that are built through education mediated by traditional technologies in families of rural schools in times of pandemic? The objective was to understand the meanings of the parental role that are built through education mediated by traditional technologies in families of rural schools in times of pandemic, during the year 2020 and 2021. The methodology presents a route that was built based on the purpose of research, where he puts in dialogue the constructivist paradigm, the qualitative approach, and the critical ethnographic perspective Educación-Calidadspa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordParental rolespa
dc.subject.keywordConstructivismspa
dc.subject.keywordvism, ICTspa
dc.subject.keywordRural educationspa
dc.subject.proposalRol parentalspa
dc.subject.proposalConstructivismospa
dc.subject.proposalTICspa
dc.subject.proposalEducación ruralspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06spa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Doctoradospa
Appears in Collections:Doctorado en Educación

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons