Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4024
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Vargas Guativa, Javier Andrés | - |
dc.contributor.author | Useche Gutiérrez, Gilberto | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-16T13:39:58Z | - |
dc.date.available | 2023-03-16T13:39:58Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4024 | - |
dc.description.abstract | La presente investigación propone una ruta para el abordaje de un modelo didáctico construido a partir de los conceptos de epistemología, modelo y modelización, como también el enfoque STEAM (Acrónimo en inglés para Science, Technology, Engineering, Arts y Mathematics), con el propósito de articular la epistemología de la ciencias y el enfoque STEAM en la educación media técnica, modalidad industrial. La tesis que se defiende con este planteamiento es que la articulación de la epistemología de las ciencias y el enfoque STEAM aportan a los procesos didácticos de la educación media técnica, promoviendo la comprensión de las matemáticas y las ciencias naturales | spa |
dc.format.extent | 204 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Episteam, un modelo didáctico para la educación media técnica industrial, fundamentado en el enfoque steam y la epistemología de las ciencias | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Doctorado en Educación | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.level | Doctorado | spa |
thesis.degree.name | Doctor en Educación | spa |
dc.description.abstracteng | The present investigation proposes a route for the approach of a didactic model built from the concepts of epistemology, model and modeling, as well as the STEAM approach (Acronym in English for Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics), with the purpose of to articulate the epistemology of science and the STEAM approach in secondary technical education, industrial modality. The thesis that is defended with this approach is that the articulation of the epistemology of sciences and the STEAM approach contribute to the didactic processes of technical secondary education, promoting the understanding of mathematics and natural sciences | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Knowledge Test | spa |
dc.subject.keyword | Math | spa |
dc.subject.keyword | Math Teaching | spa |
dc.subject.keyword | National Census Tests | spa |
dc.subject.proposal | Pruebas saber | spa |
dc.subject.proposal | Matemáticas | spa |
dc.subject.proposal | Matemáticas enseñanza | spa |
dc.subject.proposal | Pruebas Censales Nacionales | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Doctorado | spa |
Appears in Collections: | Doctorado en Educación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gilberto_Useche_Gutierrez_2022.pdf | Texto Completo | 3.7 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License