Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4038
Title: Aprender a di-sentir: el Mindfulness como virtud en la toma de decisiones ética
Authors: Díez, David
Keywords: Mindfulness
Filosofía moral
Sociología
Keywords: Mindfulness
Moral philosophy
Sociology
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): Los dirigentes de organizaciones estatales deberían tener un especial compromiso moral para enfrentar la actual crisis social y ambiental planetaria. Bajo tal supuesto me pregunté, en un principio a nivel abstracto, qué virtudes deberían tener esos dirigentes para tomar decisiones socialmente justas. Pregunta de por sí tan pertinente como ambiciosa, y que, en el caso de este libro, se enmarca en el campo de la investigación internacional configurado desde hace ya casi 30 años bajo la etiqueta de “toma de decisiones ética” - TDE (Ethical Decision Making)1. Tan amplio es el campo académico de la TDE, que incluso ha derivado en subáreas especializadas en el estudio de factores ya sea individuales u organizacionales del fenómeno en cuestión (Ford y Richardson, 1994; Loe et al., 2000; O’Fallon y Butterfield, 2005; Tenbrunsel y Smith-Crowe, 2008; Craft, 2012; Schwartz, 2016; Lehnert et al., 2015, 2016).
Abstract(eng): The leaders of state organizations should have a special moral commitment to face the current planetary social and environmental crisis. Under such an assumption I asked myself, initially at an abstract level, what virtues these leaders should have to make socially just decisions. A question in itself as pertinent as it is ambitious, and which, in the case of this book, is framed in the field of international research configured for almost 30 years under the label of "ethical decision making" - TDE (Ethical Decision Making)1. The academic field of TDE is so broad that it has even led to specialized subareas in the study of either individual or organizational factors of the phenomenon in question (Ford and Richardson, 1994; Loe et al., 2000; O'Fallon and Butterfield , 2005; Tenbrunsel and Smith-Crowe, 2008; Craft, 2012; Schwartz, 2016; Lehnert et al., 2015, 2016).
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4038
ISBN: 978-958-53879-3-5
Appears in Collections:Libros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aprender_a_disentir.pdfTexto Completo4.65 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons