Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4178
Title: La segmentación no es una tendencia
Authors: Ceballos Holguín, Dahiana
Advisor: Francisco Javier, Céspedes Valencia
Keywords: Publicidad
Consumidor
Segmentación
Keywords: Advertising
Consumer
Segmentation
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): La siguiente monografía explica porque la segmentación no es una tendencia y no es una moda, además el por qué pensar que lo es, lleva a tomar decisiones precipitadas y erróneas. También porqué la segmentación permite conocer detalles puntuales de los consumidores, logrando definir públicos objetivos; Esta cuenta con ciertas preguntas que permiten llegar al detalle que se busca, asimismo cuenta con cuatro categorías (conductual, geográfica, demográfica, psicográfica), las cuales se describen a mayor profundidad, con el fin de lograr un análisis potencial, igualmente se explica cuáles son las plataformas y formas correctas de uso para lograr impactos a gran escala. Generar filtros de comunicación para cada estrategia es necesario, no todos los consumidores perciben de la misma forma un mensaje, por esto se busca la mayor claridad sobre el receptor.
Abstract(eng): The following monograph explains why segmentation is not a trend and it is not a fashion, as well as why thinking that it is, leads to making hasty and wrong decisions. Also why segmentation allows knowing specific details of consumers, managing to define target audiences; This has certain questions that allow reaching the detail that is sought, it also has four categories (behavioral, geographic, demographic, psychographic), which are described in greater depth, in order to achieve a potential analysis, it also explains which they are the right platforms and ways to use them to achieve large-scale impact. Generating communication filters for each strategy is necessary, not all consumers perceive a message in the same way, for this reason the greatest clarity about the receiver is sought.
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4178
Appears in Collections:Publicidad

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CeballosHolguinDahiana_2022_P.TG.pdfTexto Completo1.26 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons