Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4262
Title: Viabilidad de la apertura de una sede del Centro Médico de Dagua Ltda con servicios de promoción y mantenimiento de la salud en el municipio de Dagua – Valle del Cauca
Authors: Muñoz Burgos, Luisa Marcela
Hernandez Guerrero, Jhon Danny
Rodallega Angulo, Juan Carlos
Alegria Ramos, Lina María
Advisor: Román Marín, Richard Nelson
Keywords: Servicios de salud
Promoción de la salud
Administración de los servicios de salud
Keywords: Health services
Health promotion
Health services administration
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): El presente proyecto de investigación está enfocado en realizar el análisis de viabilidad de la apertura de una sede del CENTRO MÉDICO DE DAGUA LTDA con servicios de promoción y mantenimiento de la salud en el municipio de Dagua – Valle del Cauca. Es de anotar que las entidades territoriales y locales de salud no alcanzan a cubrir el total de la población desde su extensión geográfica. Las entidades responsables de ejecutar estos programas de promoción de la salud y prevención de la enfermedad y el plan obligatorio de salud no son suficientes en llegar con los servicios a toda la comunidad.
Abstract(eng): This research project is focused on carrying out the feasibility analysis of the opening of a headquarters of the MEDICAL CENTER OF DAGUA LTDA with health promotion and maintenance services in the municipality of Dagua - Valle del Cauca. It should be noted that the territorial and local health entities are not able to cover the entire population from their geographical extent. The entities responsible for executing these health promotion and disease prevention programs and the mandatory health plan are not enough to reach the entire community with services.
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4262
Appears in Collections:Especialización en administración de la salud

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MuñozBurgosLuisaMarcela_2023_EAS.TG.pdfTexto Completo3.15 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons