Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/650
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOssa Calvo, Alexander de Jesússpa
dc.contributor.authorValencia Agudelo, Claudia Patriciaspa
dc.contributor.authorMuñoz Nieto, Jhoana Alexandraspa
dc.contributor.authorOssa Calvo, Jhon Fredyspa
dc.date.accessioned2014-02-06T19:54:00Zspa
dc.date.available2014-02-06T19:54:00Zspa
dc.date.issued2014spa
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/650spa
dc.descriptionTesis de Maestría (Magíster en Educación). Universidad Católica de Manizales. Facultad de educaciónspa
dc.description.abstractSin pretensión de verdad, este trabajo académico se sitúa en la discusión contemporánea acerca del ejercicio político juvenil y sobre sus diferentes modos de concebirlo, al abordar el interrogante crucial ¿Cómo comprenden la participación política juvenil los educandos de grado undécimo de la institución educativa Hojas Anchas? En este sentido, se incorpora a la obra de conocimiento una relación inseparable entre sujeto y objeto, como expresión de una hermenéutica ontológica política, en la cual el encuentro intersubjetivo es eminentemente público y es el pretexto que posibilita el “entre” como expresión de lo político. (Arendt,1998). En consonancia con lo anterior, se procura develar la construcción de realidades de participación a través de acontecimientos singulares, experiencias cotidianas y metáforas.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleParticipación política juvenilspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.creator.degreeMagister en Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Maestría en Educaciónspa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.levelMaestríaspa
thesis.degree.nameMagister en Educaciónspa
dc.description.abstractengDynamic and Inclusive Classrooms (ADI) is a work of product knowledge from observation, analysis and implementation of innovative educational strategies based on a critical and complex Open Rationality. Part of the analysis of social holograph, to channel the four operational potentiate the tricerebral, using some techniques of NLP (neurolinguistic programming) and rationality complex, giving a motivational process of construction and deconstruction of knowledge from an inclusive perspective in higher education institutions. This work contributes to the development of inclusive thinking, social, educational and humanistic, among other attributes that show the meaning of education. The work proposes merging knowledge generation logic with creativity and practice through active processes where all participants are identified. ADI was implemented at the University of Palmira Valle and in some educational institutions of the Villa de las Palmas. Among his achievements are remarkable improvements in the learning process of students. The authors hope to go deep into the subject to achieve new breakthroughsspa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.subject.proposalPolítica juvenilspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdccspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aaspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestríaspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TMspa
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alexander de Jesus Ossa Calvo.pdf1.6 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons