RI-UCM
Site where all the intellectual, scientific and academic production of the Catholic University of Manizales is administered, preserved and disseminated. Its organization in communities and collections, allows open access to consult and download documents of interest such as books, magazines, theses, articles, research projects, administrative documents and teaching support learning objects.
Learn More
Browsing by Author Yolanda López Herrera
Showing results 1 to 11 of 11
Issue Date | Title | Author(s) |
2014 | Aplicación de los principios básicos de la electrónica como transposición didáctica en el aprendizaje de la función trigonométrica Seno | Yolanda López Herrera; Xaubet Cairo, Federico |
2014 | Aprendizaje de la geometría mediada con herramientas didácticas | Yolanda López Herrera; Rojas Pajoy, Diana Paola; Gaviria Sterling, Alexánder; Valderrama Cuellar, José Alirio |
2014 | Hacia una matemática intercultural en el GED | Yolanda López Herrera; Victoria Ochoa, Darwin Alexis |
2014 | La lúdica como estrategia didáctica | Yolanda López Herrera; Moreno Salazar, Lorena |
2014 | La lúdica como estrategia didáctica para fortalecer el aprendizaje de los números racionales | Yolanda López Herrera; Moreno Manrique, Liliana; Agudelo, Claudia Milena |
2014 | Material educativo computarizado, para el aprendizaje de los números enteros | Yolanda López Herrera; Roncancio Navarrete, Néstor Raúl; Cuellar Muñoz, Adveniz |
2014 | Los medios educativos interactivos MEI como mediación pedagógica para potenciar el aprendizaje de las operaciones con fracciones algebráicas | Yolanda López Herrera; Alvarán Correa, Luis Evelio |
2014 | La sinergia de las matemáticas y la caficultura | Yolanda López Herrera; Valencia Murillo, John Heriberto |
2014 | Software educativo para la enseñanza y aprendizaje de las matemáticas en el grado 6 | Yolanda López Herrera; Meneses Osorio, Magda Cecilia; Artunduaga Gutiérrez, Liliana |
2014 | Trigonometría en la inclusión educativa | Yolanda López Herrera; Gómez Urrea, Jhon Jairo |
2014 | Uso de la noción de conjuntos como elemento mediador para el aprendizaje de la multiplicación y la división a los estudiantes de grado sexto pertenecientes a la Institución Educativa Villa Fátima y la Institución Educativa Montessori | Yolanda López Herrera; García Pascuas, Yurley Mercedes; Calderón Trujillo, María Vigail; Tobar Peña, Mery Susana |