Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3532
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Soriano Marín, Jorlen | - |
dc.contributor.author | Arboleda Vinasco, Angy | - |
dc.contributor.author | Mercado Sierra, Norelys | - |
dc.date.accessioned | 2022-03-30T19:14:03Z | - |
dc.date.available | 2022-03-30T19:14:03Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3532 | - |
dc.description.abstract | No cabe duda de que la aparición de la pandemia COVID-19 cambió la manera en cómo se realizaban las actividades cotidianas, ahora todo se debía a hacer desde casa debido al confinamiento, medida que se tuvo en cuenta para evitar la rápida propagación del virus. Uno de los sectores que más se vio afectado fue el educativo, debido al cierre de las escuelas, por lo que los directivos debieron implementar diferentes estrategias para que los estudiantes siguieran recibiendo sus clases y poder darle cumplimiento al calendario académico. Una de las estrategias que se implementó fue la de la educación virtual, entrega de material físico, préstamo de dispositivos electrónicos, creación de plataformas, entre otros. | spa |
dc.format.extent | 57 Paginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Impacto de la pandemia COVID 19 en las prácticas educativas | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Especialista en Gerencia Educativa | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.level | Especialización | spa |
thesis.degree.name | Especialista en Gerencia Educativa | spa |
dc.description.abstracteng | There is no doubt that the appearance of the COVID-19 pandemic changed the way in which daily activities were carried out, now everything had to be done from home due to confinement, a measure that was taken into account to prevent the rapid spread of the virus. One of the sectors that was most affected was education, due to the closure of schools, so managers had to implement different strategies so that students could continue receiving their classes and be able to comply with the academic calendar. One of the strategies that was implemented was virtual education, delivery of physical material, loan of electronic devices, creation of platforms, among others. | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Educational practices | spa |
dc.subject.keyword | COVID-19 | spa |
dc.subject.keyword | Virtuality | spa |
dc.subject.proposal | Prácticas educativas | spa |
dc.subject.proposal | COVID- 19 | spa |
dc.subject.proposal | Virtualidad | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Especialización | spa |
dc.type.redcol | https://purl.org/redcol/resource_type/TP | spa |
Appears in Collections: | Especialización en Gerencia Educativa |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Impacto_pandemia_COVID_19_prácticas_educativas.pdf | Texto Completo | 761.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License