Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3545
Title: | Estrategias gerenciales educativas, para liderar la escuela en una pandemia |
Authors: | Gallego Duque, Oriana M. Henao Henao, Ana L. |
Advisor: | López Trujillo, Angel Andrés |
Keywords: | Gerencia educativa Pandemia Liderazgo Educativo Pedagogía Educativa |
Keywords: | Educational Management Pandemic Educational Leadership Educational Pedagogy |
Publisher: | Universidad Católica de Manizales |
Abstract(esp): | La presente monografía tiene como objetivo exponer los conceptos y desarrollar estrategias gerenciales educativas para liderar las escuelas en la actualidad con la situación de pandemia, teniendo en cuenta lo anterior se planteó una metodología de trabajo basada en la recopilación de artículos científicos nacionales e internacionales, obtenidos en bases de datos tales como Scielo, Dialnet, Ebsco, Readalyc, Google academic y Pudmed y posterior a ello revisar la bibliografía para analizar crítica y constructivamente los aportes. Como conclusiones se espera establecer los factores que influyen en las estrategias educativas |
Abstract(eng): | This monograph aims to present the concepts and develop educational management strategies to lead schools today with the pandemic situation, taking into account the above, a work methodology was proposed based on the collection of national and international scientific articles, obtained in databases such as Scielo, Dialnet, Ebsco, Readalyc, Google academic and Pudmed and after that review the bibliography to critically and constructively analyze the contributions. As conclusions, it is expected to establish the factors that influence educational strategies |
URI: | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3545 |
Appears in Collections: | Especialización en Gerencia Educativa |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Estrategias_gerenciales_educativas_liderar_escuela_pandemia.pdf | Texto Completo | 868.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License