Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3624
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Carmona Ramírez, Luis Hernando | - |
dc.contributor.author | Jaramillo Gutiérrez, Cristian Camilo | - |
dc.date.accessioned | 2022-07-30T17:49:10Z | - |
dc.date.available | 2022-07-30T17:49:10Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3624 | - |
dc.description.abstract | Actualmente existen diversas dificultades para que los estudiantes desarrollen aprendizajes significativos en el contexto de las matemáticas y para adquirir las competencias básicas que permitan mejorar los niveles de desempeño, según el grado que cursan. Desde esta perspectiva, la educación matemática se concibe como herramienta fundamental para elevar el nivel intelectual de los individuos; por tal razón, esta investigación busca establecer algunos criterios que contribuyan al fortalecimiento de la enseñanza de la geometría | spa |
dc.format.extent | 76 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | La Papiroflexia como recurso Lúdico en la enseñanza de los cuerpos sólidos con estudiantes de grado Séptimo del Liceo Ecopedagógico Ingrumá | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Licenciatura en Matemáticas y Física | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.name | Licenciado en Matemáticas y Física | spa |
dc.description.abstracteng | Currently there are various difficulties for students to develop meaningful learning in the context of mathematics and to acquire the basic skills that allow improving performance levels, depending on the grade they are studying. From this perspective, mathematics education is conceived as a fundamental tool to raise the intellectual level of individuals; For this reason, this research seeks to establish some criteria that contribute to strengthening the teaching of geometry | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Origami | spa |
dc.subject.keyword | Playful | spa |
dc.subject.keyword | Learning | spa |
dc.subject.proposal | Papiroflexia | spa |
dc.subject.proposal | Lúdica | spa |
dc.subject.proposal | Aprendizaje | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/monograph | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado | spa |
Appears in Collections: | Licenciatura en Matemáticas y Física |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cristian_Camilo_Jaramillo_Gutiérrez_2021.pdf | Texto Completo | 2.27 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License