Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3624
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCarmona Ramírez, Luis Hernando-
dc.contributor.authorJaramillo Gutiérrez, Cristian Camilo-
dc.date.accessioned2022-07-30T17:49:10Z-
dc.date.available2022-07-30T17:49:10Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3624-
dc.description.abstractActualmente existen diversas dificultades para que los estudiantes desarrollen aprendizajes significativos en el contexto de las matemáticas y para adquirir las competencias básicas que permitan mejorar los niveles de desempeño, según el grado que cursan. Desde esta perspectiva, la educación matemática se concibe como herramienta fundamental para elevar el nivel intelectual de los individuos; por tal razón, esta investigación busca establecer algunos criterios que contribuyan al fortalecimiento de la enseñanza de la geometríaspa
dc.format.extent76 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleLa Papiroflexia como recurso Lúdico en la enseñanza de los cuerpos sólidos con estudiantes de grado Séptimo del Liceo Ecopedagógico Ingrumáspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Licenciatura en Matemáticas y Físicaspa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.nameLicenciado en Matemáticas y Físicaspa
dc.description.abstractengCurrently there are various difficulties for students to develop meaningful learning in the context of mathematics and to acquire the basic skills that allow improving performance levels, depending on the grade they are studying. From this perspective, mathematics education is conceived as a fundamental tool to raise the intellectual level of individuals; For this reason, this research seeks to establish some criteria that contribute to strengthening the teaching of geometryspa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordOrigamispa
dc.subject.keywordPlayfulspa
dc.subject.keywordLearningspa
dc.subject.proposalPapiroflexiaspa
dc.subject.proposalLúdicaspa
dc.subject.proposalAprendizajespa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/monographspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregradospa
Appears in Collections:Licenciatura en Matemáticas y Física

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cristian_Camilo_Jaramillo_Gutiérrez_2021.pdfTexto Completo2.27 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons