Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3627
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Osorio Gutiérrez, Paula Andrea | - |
dc.contributor.author | Miranda López, Elizabeth | - |
dc.contributor.author | Miranda López, Gustavo Adolfo | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-01T16:17:44Z | - |
dc.date.available | 2022-08-01T16:17:44Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3627 | - |
dc.description.abstract | La presente investigación se desarrolló en el grado noveno de dos instituciones rurales de los municipios de Villahermosa y Líbano en el departamento del Tolima; basado en la aplicación de metodologías TIC y en la enseñanza tradicional para determinar los aprendizajes de los estudiantes enfocados en temas del pensamiento espacial métrico | spa |
dc.format.extent | 131 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Estudio comparativo en la enseñanza del Teorema de Pitágoras y Thales con metodologías TIC y tradicional en estudiantes del grado noveno de la I.E. Yarumal y Bulgaria | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Licenciatura en Matemáticas y Física | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.name | Licenciado en Matemáticas y Física | spa |
dc.description.abstracteng | This research was developed in the ninth grade of two rural institutions in the municipalities of Villahermosa and Libano in the department of Tolima; based on the application of ICT methodologies and traditional teaching to determine student learning focused on issues of metric spatial thinking | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Pythagorean Theorem | spa |
dc.subject.keyword | TIC | spa |
dc.subject.keyword | Learning | spa |
dc.subject.proposal | Teorema Pitagoras | spa |
dc.subject.proposal | TIC | spa |
dc.subject.proposal | Aprendizaje | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/monograph | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado | spa |
Appears in Collections: | Licenciatura en Matemáticas y Física |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Elizabeth_Miranda_López_2021.pdf | Texto Completo | 6.98 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License