Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3975
Title: Estrategias gerenciales para mejorar el clima escolar en la Institución Educativa Ortega del Municipio de Cajibio, Departamento del Cauca
Authors: Miranda Campo, María Piedad
Orozco Erazo, Samir Erney
Advisor: López Trujillo, Ángel Andrés
Keywords: Calidad Educativa
Gestión Educativa
Comunicación
Keywords: Educational Quality
Educational Management
Communication
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): El proyecto de desarrollo estrategias gerenciales para mejorar el clima escolar en la Institución Educativa Ortega del Municipio de Cajibío, Departamento del Cauca, es de gran interés en las siguientes posturas: desde lo teórico, analizar teorías sobre el rol del gerente y su influencia en el clima escolar del proceso educativo, como fundamento para el desarrollo de este estudio. Aspecto práctico: el análisis permitió identificar consecuencias discrepantes, que manifiestan la preocupación, por parte de la comunidad educativa, por lo que se establecen sugerencias que admitan mejorar el clima escolar de la institución
Abstract(eng): The management strategies development project to improve the school climate in the Ortega Educational Institution of the Municipality of Cajibío, Department of Cauca, is of great interest in the following positions: from the theoretical, analyze theories about the role of the manager and his influence on the school climate of the educational process, as a basis for the development of this study. Practical aspect: the analysis made it possible to identify discrepant consequences, which express concern, on the part of the educational community, for which suggestions are established that allow improving the school climate of the institution
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3975
Appears in Collections:Especialización en Gerencia Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
María_Piedad_Miranda_Campo_2022.pdfTexto Completo2.12 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons