Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4005
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Granados López, Hedilberto | - |
dc.contributor.author | Londoño Giraldo, Valentina | - |
dc.contributor.author | Ramírez Osorio, Juan David | - |
dc.contributor.author | Agudelo Aguirre, Juan David | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-09T21:46:06Z | - |
dc.date.available | 2023-03-09T21:46:06Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4005 | - |
dc.description.abstract | Con frecuencia, cuando se dirige la mirada a la comprensión de los lenguajes que emplean los docentes en la construcción de explicaciones, se tiende a pensar que la primacía o relevancia recae sobre el lenguaje oral, porque se considera erróneamente que es el modo que más facilita los procesos pedagógicos. También se cree que el lenguaje que acompaña incondicionalmente al lenguaje oral, es el escrito, y que, con estos dos tipos de lenguaje, es más que suficiente para desarrollar la comunicación al interior del aula | spa |
dc.format.extent | 89 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Una Aproximación a la enseñanza del inglés desde la perspectiva multimodal del lenguaje | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Maestría en Educación | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.level | Maestría | spa |
thesis.degree.name | Magister en Educación | spa |
dc.description.abstracteng | Frequently, when one looks at the understanding of the languages that teachers use in the construction of explanations, one tends to think that the primacy or relevance falls on oral language, because it is mistakenly considered that it is the mode that most facilitates pedagogical processes. It is also believed that the language that unconditionally accompanies oral language is written, and that, with these two types of language, it is more than enough to develop communication within the classroom | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | English-Teaching | spa |
dc.subject.keyword | English-Learning | spa |
dc.subject.keyword | Learning | spa |
dc.subject.keyword | Oral language | spa |
dc.subject.proposal | Inglés-Enseñanza | spa |
dc.subject.proposal | Inglés-Aprendizaje | spa |
dc.subject.proposal | Aprendizaje | spa |
dc.subject.proposal | Lenguaje oral | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/masterThesis | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestría | spa |
Appears in Collections: | Maestría en Educación |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License