Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4034
Title: | Innovación educativa: reflexiones y desafíos de las prácticas con uso de TIC |
Authors: | Parra Bernal, Lina Rosa Agudelo Marín, Alejandra |
Keywords: | Innovación educativa Prácticas pedagógicas Comprensión lectora |
Keywords: | Educational innovation Pedagogical practices Reading comprehension |
Publisher: | Universidad Católica de Manizales |
Abstract(esp): | Este libro es producto de la investigación “Prácticas y discursos de los maestros. Una mirada desde las TIC y la innovación educativa”, y de las reflexiones académicas e investigativas derivadas de los proyectos de investigación adscritos a la línea de investigación en Educación, Innovación y TIC, perteneciente al Grupo de Investigación Educación y Formación de Educadores (EFE) de la Universidad Católica de Manizales (UCM). Desde la línea se reconoce que la investigación es el principal factor en la construcción y generación de nuevo conocimiento, y facilita procesos de innovación y nuevas formas para abordar los problemas y necesidades socioeducativas del contexto. Los autores que participan en esta obra muestran reflexiones emergentes de sus procesos investigativos y las experiencias que desde allí desarrollan. Es importante resaltar que en dichas prácticas el conocimiento surge como una consecuencia natural de la investigación, además de que se aporta a la solución de problemas sociales y educativos propios de los contextos analizados, cuya pertinencia se destaca. |
Abstract(eng): | This book is the product of the investigation “Practices and discourses of teachers. A view from ICT and educational innovation", and the academic and investigative reflections derived from the research projects attached to the line of research in Education, Innovation and ICT, belonging to the Education and Training of Educators Research Group (EFE). from the Catholic University of Manizales (UCM). From the line it is recognized that research is the main factor in the construction and generation of new knowledge, and facilitates innovation processes and new ways to address the socio-educational problems and needs of the context. The authors who participate in this work show reflections emerging from their investigative processes and the experiences that they develop from there. It is important to highlight that in these practices, knowledge arises as a natural consequence of the research, in addition to contributing to the solution of social and educational problems typical of the analyzed contexts, whose relevance is highlighted. |
URI: | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4034 |
ISBN: | 978-628-7622-00-5 |
Appears in Collections: | Libros |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
innovacion_educativa_reflexiones_y_desafios.pdf | Texto Completo | 1.97 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License