Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4058
Title: La escuela y el retorno al campo colombiano
Authors: Fernández Arbeláez, Olga Lucía
Ospina Ramírez, David Arturo
Orozco Vallejo, Mauricio
Valencia Castellanos, Diana Patricia
Ramírez Marín, Ana María
López González, Sergio
Keywords: Educación y paz
Educación para la paz
Conflicto armado
Keywords: Education and peace
Education for peace
Armed conflicto
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): Este libro se deriva de la investigación La educación como acción vinculante en la transformación del conflicto armado y la construcción de paz en Colombia, realizada por la Universidad Católica de Manizales (UCM), aprobada bajo el Acuerdo 035 del 18 de diciembre de 2017 y adscrita a los grupos de investigación ALFA y EFE y a la Línea de Investigación Educación y Democracia. El proyecto de investigación buscó describir los sentidos de la educación y la democracia en la construcción de paz en Colombia para identificar las condiciones endógenas que han potenciado el desarrollo socioeducativo en un grupo de personas víctimas del conflicto armado, y comprender la construcción de las dinámicas territoriales y el papel del territorio como eje articulador de la educación, la democracia y la construcción de paz en la vereda El Congal, corregimiento de Florencia, municipio de Samaná (Caldas, Colombia).
Abstract(eng): This book is derived from the research Education as a binding action in the transformation of the armed conflict and the construction of peace in Colombia, carried out by the Catholic University of Manizales (UCM), approved under Agreement 035 of December 18, 2017 and attached the ALFA and EFE research groups and the Education and Democracy Research Line. The research project sought to describe the meanings of education and democracy in the construction of peace in Colombia to identify the endogenous conditions that have promoted socio-educational development in a group of victims of the armed conflict, and to understand the construction of territorial dynamics. and the role of the territory as the articulating axis of education, democracy and the construction of peace in the village of El Congal, district of Florencia, municipality of Samaná (Caldas, Colombia).
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4058
ISBN: 978-628-7622-01-2
Appears in Collections:Libros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
escuela_retorno_campo.pdfTexto Completo3.44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons