Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4218
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPeláez Alarcón, Rodrigo-
dc.contributor.authorVargas Rodríguez, Laura Milena-
dc.date.accessioned2023-09-19T15:33:26Z-
dc.date.available2023-09-19T15:33:26Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4218-
dc.description.abstractDesde la investigación , se posibilita comprender la formación en la escuela musical a partir de establecer relaciones entre dimensiones y conceptos utilizados para explicar e interpretar los problemas de la educación musical desde la no permanencia del sujeto aprendiente. Esto se refiere a un proceso dinámico que busca transformar al aprendiente, y ocurre en un contexto ecosistémico donde se interceptan diversos componentes interactivos, como biológicos, biográficos, geográficos, culturales, profesionales, políticos y éticos. Para comprender dichos planteamientos, se parte del reconocimiento contextual de las dinámicas holísticas del sujeto aprendiente, se desarrolló una propuesta curricular para abordar de manera integral la formación musical.spa
dc.format.extent187 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titlePermanencia musical. un asunto holistico como futuro de La Fundación Batuta Caldas.spa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Maestría en Educaciónspa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.levelMaestríaspa
thesis.degree.nameMagister en Educaciónspa
dc.description.abstractengFrom research, it is possible to understand training in musical school by establishing relationships between dimensions and concepts used to explain and interpret the problems of musical education from the non-permanence of the learning subject. This refers to a dynamic process that seeks to transform the learner, and occurs in an ecosystem context where various interactive components intersect, such as biological, biographical, geographical, cultural, professional, political and ethical. To understand these approaches, starting from the contextual recognition of the holistic dynamics of the learning subject, a curricular proposal was developed to comprehensively address musical training.spa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordMusical educationspa
dc.subject.keywordIntegral formationspa
dc.subject.keywordBatuta Caldas Foundationspa
dc.subject.proposalEducación musicalspa
dc.subject.proposalFormación Integralspa
dc.subject.proposalFundación Batuta Caldasspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdccspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestríaspa
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VargasRodríguezLauraMilena _2023_ME.TG.pdfTexto Completo1.41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons