Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4333
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Jaramillo Ocampo, Diego Armando | - |
dc.contributor.author | Baeza Benavides, Sandra Patricia | - |
dc.date.accessioned | 2024-04-29T20:16:58Z | - |
dc.date.available | 2024-04-29T20:16:58Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4333 | - |
dc.description.abstract | Hablar de lenguajes y alteridades en educación es clave para fomentar en las escuelas vínculos humanos con el otro que son posibles gracias a la escucha, la compasión, el acogimiento, el encuentro, entre otras cualidades asociadas a la responsabilidad para el otro, en este caso, una responsabilidad con los niños, con las niñas y con los maestros en una sociedad que desde su cultura y sus creencias fomentan la competencia, el individualismo y la indiferencia. | spa |
dc.format.extent | 219 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Lenguajes y alteridades: ruidos, murmullos y silencios en una escuela rural multigrado de Colombia | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.level | Doctorado | spa |
thesis.degree.name | Doctor en Educación | spa |
dc.description.abstracteng | Talking about languages and alterities in education is key to fostering human bonds with the other in schools that are possible thanks to listening, compassion, welcoming, encounter, among other qualities associated with responsibility for the other, in this case , a responsibility with boys, girls and teachers in a society that, through its culture and beliefs, promote competition, individualism and indifference | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Otherness | spa |
dc.subject.keyword | Language | spa |
dc.subject.keyword | Communication | spa |
dc.subject.keyword | Learning | spa |
dc.subject.proposal | Alteridad | spa |
dc.subject.proposal | Lenguaje | spa |
dc.subject.proposal | Comunicación | spa |
dc.subject.proposal | Aprendizaje | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Doctorado | spa |
Appears in Collections: | Doctorado en Educación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BaezaBenavidesSandraPatricia_2024_DE.TG.pdf | Texto Completo | 2.16 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License