Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3151
Title: El maestro en Escuela Nueva: saberes y desempeños
Authors: Aránzazu Méndez, Diana Yaneth
Advisor: Loiza, Yasaldez Eder
Keywords: Saberes
Desempeños
Rol de maestros
Escuela Nueva
Keywords: Knowledges
Performances
Teachers role
New school
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): El presente trabajo tiene como objetivo comprender los saberes y desempeños de los maestros y maestras en el marco del modelo Escuela Nueva de la Institución Educativa Santágueda del municipio de Palestina Caldas, quienes dan significado e intención a sus prácticas en el aula construyendo sus propias narrativas frente a su quehacer, donde se identifican criterios claves en función de mejorar los procesos educativos propios del modelo y del desempeño de los estudiantes enfocados a su proyección social.
Abstract(eng): The present work aims to understand the knowledge and performance of teachers within the framework of the Escuela Nueva model of the Santágueda Educational Institution of the municipality of Palestina Caldas, who give meaning and intention to their practices in the classroom by building their own narratives in front of to their work, where key criteria are identified in order to improve the educational processes of the model and the performance of the students focused on their social projection
Description: Tesis de Maestría (Magíster en Pedagogía). Universidad Católica de Manizales. Facultad de Educación, 2020
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3151
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maestro_Escuela_Nueva_saberes_desempeños.pdfTexto Completo1.63 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons