Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3513
Title: Enseñanza del área de educación religiosa escolar mediante una estrategia didáctica en el grado undécimo de la Institución Educativa Mariscal Sucre
Authors: Ramírez Arias, Mateo Santiago
Advisor: Loaiza Zuluaga, Yasaldez Eder
Keywords: Educación religiosa
Religión – Enseñanza
Métodos de enseñanza
Keywords: Religious education
Religion – Teaching
Teaching methods
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): La presente investigación titulada la enseñanza del área de educación religiosa mediante una estrategia didáctica, que tiene como objetivo “Fortalecer la enseñanza de la educación religiosa escolar, mediante una estrategia didáctica en el grado undécimo de la Institución educativa Mariscal Sucre. “ El presente estudio hace referencia a la revitalización del área de educación religiosa vinculando herramientas fundantes como la pedagogía, didáctica y currículo. Por ello, la investigación refleja el análisis del plan de área de la educación religiosa y con base a eso se diseñó e implementó una estrategia didáctica para el grado once de la institución educativa Mariscal Sucre para el desarrollo del proyecto de vida.
Abstract(eng): The present investigation entitled the teaching of the area of religious education through a didactic strategy, which aims to "Strengthen the teaching of religious school education, through a didactic strategy in the eleventh grade of the Mariscal Sucre Educational Institution. “ This study refers to the revitalization of the area of religious education linking foundational tools such as pedagogy, didactics and curriculum. Therefore, the research reflects the analysis of the religious education area plan and based on that, a didactic strategy was designed and implemented for the eleventh grade of the Mariscal Sucre educational institution for the development of the life project.
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3513
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons