Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4019
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorParra Bernal, Lina Rosa-
dc.contributor.authorMondragón Valencia, Martha Janeth-
dc.date.accessioned2023-03-13T20:35:12Z-
dc.date.available2023-03-13T20:35:12Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4019-
dc.description.abstractLas Matemáticas, esa área que se recuerda desde el colegio, inclusive desde la escuela, para muchos con temor y frustración de problemas no entendidos y cuya solución parecía tan distante, sigue siendo objeto de búsqueda y estudio inacabado, lo que ha permido múltiples cuestionamientos sobre factores del proceso educativo y de su enseñanza. A través del acompañamiento in situ a instituciones educativas públicas, precisamente en Matemáticas, cobran fuerza preguntas en relación con la enseñanza y el conocimiento que posee el docente en dicha área, brindando así la posibilidad de dar respuesta desde otras miradasspa
dc.format.extent532 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleConocimiento didáctico del contenido matemático. Estudio de caso con profesores de básica primariaspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Doctoradospa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.levelDoctoradospa
thesis.degree.nameDoctor en Educaciónspa
dc.description.abstractengMathematics, that area that is remembered from school, even from school, for many with fear and frustration of problems not understood and whose solution seemed so distant, continues to be the object of search and unfinished study, which has allowed multiple questions about factors of the educational process and its teaching. Through the in situ accompaniment to public educational institutions, precisely in Mathematics, questions in relation to teaching and the knowledge that the teacher possesses in said area gain strength, thus providing the possibility of responding from other perspectivesspa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordEducation-Qualityspa
dc.subject.keywordDidacticsspa
dc.subject.keywordMathspa
dc.subject.proposalEducación-Calidadspa
dc.subject.proposalDidácticaspa
dc.subject.proposalMatemáticasspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06spa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Doctoradospa
Appears in Collections:Doctorado en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martha_Janeth_Mondragon_Valencia_2022.pdfTexto Completo3.76 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons