Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4019
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Parra Bernal, Lina Rosa | - |
dc.contributor.author | Mondragón Valencia, Martha Janeth | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-13T20:35:12Z | - |
dc.date.available | 2023-03-13T20:35:12Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4019 | - |
dc.description.abstract | Las Matemáticas, esa área que se recuerda desde el colegio, inclusive desde la escuela, para muchos con temor y frustración de problemas no entendidos y cuya solución parecía tan distante, sigue siendo objeto de búsqueda y estudio inacabado, lo que ha permido múltiples cuestionamientos sobre factores del proceso educativo y de su enseñanza. A través del acompañamiento in situ a instituciones educativas públicas, precisamente en Matemáticas, cobran fuerza preguntas en relación con la enseñanza y el conocimiento que posee el docente en dicha área, brindando así la posibilidad de dar respuesta desde otras miradas | spa |
dc.format.extent | 532 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Conocimiento didáctico del contenido matemático. Estudio de caso con profesores de básica primaria | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Doctorado | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.level | Doctorado | spa |
thesis.degree.name | Doctor en Educación | spa |
dc.description.abstracteng | Mathematics, that area that is remembered from school, even from school, for many with fear and frustration of problems not understood and whose solution seemed so distant, continues to be the object of search and unfinished study, which has allowed multiple questions about factors of the educational process and its teaching. Through the in situ accompaniment to public educational institutions, precisely in Mathematics, questions in relation to teaching and the knowledge that the teacher possesses in said area gain strength, thus providing the possibility of responding from other perspectives | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Education-Quality | spa |
dc.subject.keyword | Didactics | spa |
dc.subject.keyword | Math | spa |
dc.subject.proposal | Educación-Calidad | spa |
dc.subject.proposal | Didáctica | spa |
dc.subject.proposal | Matemáticas | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Doctorado | spa |
Appears in Collections: | Doctorado en Educación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Martha_Janeth_Mondragon_Valencia_2022.pdf | Texto Completo | 3.76 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License