Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4023
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAmador Pineda, Luis Hernando-
dc.contributor.authorVargas Galindo, Nancy Sorley-
dc.date.accessioned2023-03-14T19:43:53Z-
dc.date.available2023-03-14T19:43:53Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4023-
dc.description.abstractLa situación de pandemia, por la que el mundo transita a raíz del Covid 19, ha generado y sigue generando grandes cambios en los contextos vitales en los que el ser humano diariamente se desenvuelve, cambios que afectan las formas de vivir, aprender y convivir. La escuela, nombre que reciben las instituciones educativas que imparten educación o enseñanza, escenario de vida e institución con responsabilidad social, por ser eje fundamental para la formación integral, el pleno desarrollo de los seres humanos y el progreso de las sociedades no ha estado ajena a esos cambiosspa
dc.format.extent364 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleTejidos epistémicos que develan dialogicidades en convivencia escolar y prácticas educativas en contexto de ruralidad y pandemiaspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Doctorado en Educaciónspa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.levelDoctoradospa
thesis.degree.nameDoctor en Educaciónspa
dc.description.abstractengThe pandemic situation, through which the world is going through as a result of Covid 19, has generated and continues to generate great changes in the vital contexts in which human beings operate on a daily basis, changes that affect the ways of living, learning and coexisting. The school, name given to educational institutions that provide education or teaching, life scenario and institution with social responsibility, as it is a fundamental axis for comprehensive training, the full development of human beings and the progress of societies has not been alien to those changesspa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordCovid-19 pandemicspa
dc.subject.keywordWork at homespa
dc.subject.keywordEducationspa
dc.subject.keywordLearningspa
dc.subject.proposalPandemia Covid-19spa
dc.subject.proposalTrabajo en casaspa
dc.subject.proposalEducaciónspa
dc.subject.proposalAprendizajespa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06spa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Doctoradospa
Appears in Collections:Doctorado en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nancy_Sorley_Vargas_Galindo_2022.pdf2.88 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons