Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4042
Title: Estrategia pedagógica para fortalecer la comprensión del lenguaje matemático en el desarrollo de las competencias: razonamiento y comunicación
Authors: Carvajal Aguirre, Carlos Mario
Advisor: Osorio Gutiérrez, Paula Andrea
Keywords: Enseñanza de las matemáticas
Lenguaje matemático
Calidad Educativa
Pruebas Saber
Keywords: Mathematics teaching
Mathematical Language
Educational quality
Knowledge test
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): Este proyecto investigativo tiene como finalidad fortalecer el hábito lector a través de la puesta en marcha de una estrategia pedagógica innovadora sustentada en la lectura de cuentos para niños permite reflexionar acerca del problema que se presenta entre la población estudiantil, la falta de hábitos lectores y su repercusión en el aprendizaje. Con el fin de realizar seguimiento a la estrategia de intervención e interacción en el aula, se implementó el diario pedagógico como instrumento de recolección y análisis de información
Abstract(eng): The purpose of this research project is to strengthen the reading habit through the implementation of an innovative pedagogical strategy based on the reading of stories for children, which allows us to reflect on the problem that occurs among the student population, the lack of reading habits and their impact on learning. In order to monitor the intervention and interaction strategy in the classroom, the pedagogical diary was implemented as an instrument for collecting and analyzing information
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4042
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Carlos_Mario_Carvajal_Aguirre_2022.pdfTexto Completo6.47 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons