Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4050
Title: | Uso de los métodos gráficos en la enseñanza - aprendizaje de la energía mecánica |
Authors: | Castañeda Salazar, Jorge Abel |
Advisor: | Gómez, Diego Fernando |
Keywords: | Matemáticas Física Aprendizaje Enseñanza. |
Keywords: | Math Physical Learning Teaching |
Publisher: | Universidad Católica de Manizales |
Abstract(esp): | En el nivel de educación básica media, la mayoría de los estudiantes han dado en relacionar la Física con un cúmulo de fórmulas que se deben aplicar para resolver problemas en particular; este fenómeno puede tener su origen en las experiencias vividas en el paso de los aprendices por la educación secundaria; tal situación ha generado el paradigma de relacionar el aprendizaje de la Física con la memorización de unas ecuaciones matemáticas que se deben aplicar para solucionar problemas |
Abstract(eng): | At the middle basic education level, most of the students have given in relate Physics to a host of formulas that must be applied to solve particular problems; This phenomenon may have its origin in the experiences lived in the passage of apprentices through secondary education; This situation has generated the paradigm of relating the learning of Physics with the memorization of some mathematical equations that must be applied to solve problems |
URI: | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4050 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Matemáticas y Física |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CastañedaSalazarJorgeAbel_2022_LMYF.TG.pdf | Texto Completo | 1.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License