Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4286
Title: La gerencia educativa, posibilidad para el fortalecimiento socioemocional en la IE.
Authors: Velásquez López., Lubiert Mauricio
Advisor: López Trujillo, Ángel Andrés
Keywords: Educación
Gerencia educativa
Liderazgo educativo
Keywords: Education
Educational management
educational leadership
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): La escuela, tradicionalmente pensada para formar en la dimensión cognitiva, se ha visto enfrentada a nuevos retos, los cuales han implicado la resignificación tanto de sus prácticas pedagógicas como de sus propósitos formativos. Esta realidad trae consigo transformaciones significativas en las formas de desarrollar los procesos educativos en la escuela, ajustando los currículos y planes de estudios con el fin de brindar un marco competencial que rompa con la dualidad saber-saber hacer e integre el Saber Ser y el Saber estar.
Abstract(eng): The school, traditionally thought to train in the cognitive dimension, has been faced with new challenges, which have implied the resignification of both its pedagogical practices and its training purposes. This reality brings with it significant transformations in the ways of developing educational processes in school, adjusting curricula and study plans in order to provide a competency framework that breaks with the duality of knowing-knowing how and integrates Knowing Being and Knowing. Be
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4286
Appears in Collections:Especialización en Gerencia Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VelasquezLopezLubiert_2023_EGE.TG.pdfTexto Completo807.88 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons