Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4460
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Díaz Ospina, Juliana | - |
dc.contributor.author | Dávila Palacio, Manuela | - |
dc.date.accessioned | 2024-08-27T21:32:41Z | - |
dc.date.available | 2024-08-27T21:32:41Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4460 | - |
dc.description.abstract | La publicidad impregna todos los aspectos de nuestras vidas, modela nuestras percepciones, influye en nuestras decisiones y define nuestro paisaje cultural. Es esencial que las personas no sólo comprendan los mensajes publicitarios, sino que también los evalúen críticamente para poder desenvolverse con eficacia en este complejo entorno mediático. Este artículo profundiza en el concepto de alfabetización publicitaria, con el objetivo de proporcionar a los estudiantes de publicidad una guía completa para comprender y analizar las prácticas publicitarias. La alfabetización publicitaria va más allá del mero reconocimiento de los anuncios; implica la comprensión de los principios subyacentes, las estrategias y las normas éticas que rigen la publicidad. Al desarrollar la alfabetización publicitaria, los estudiantes pueden convertirse en creadores y consumidores perspicaces de contenidos publicitarios, capaces de navegar con confianza por el intrincado y a menudo engañoso mundo de la publicidad. En este artículo se analizan diversas tácticas utilizadas en publicidad, desde los llamamientos persuasivos hasta la narración visual, y se ofrecen ejemplos reales para ilustrar conceptos clave. | spa |
dc.format.extent | 33 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Monograph: Defining Advertising Literacy: A Comprehensive Guide for Advertising Students | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Ciencias Sociales, Humanidades y Teología | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Ciencias Sociales, Humanidades y Teología. Publicidad | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.name | Publicista | spa |
dc.description.abstracteng | Advertising permeates every aspect of our lives, shaping our perceptions, influencing our decisions, and defining our cultural landscape. It is essential for individuals to not only comprehend but also critically evaluate advertising messages in order to navigate this complex media environment effectively. This paper delves into the concept of advertising literacy, aiming to provide advertising students with a comprehensive guide to understanding and analyzing advertising practices. Advertising literacy extends beyond mere recognition of advertisements; it involves understanding the underlying principles, strategies, and ethical standards that govern advertising. By developing advertising literacy, students can become discerning creators and consumers of advertising content, capable of navigating the intricate and often misleading world of advertising with confidence. This paper explores various tactics used in advertising, from persuasive appeals to visual storytelling, providing real-world examples to illustrate key concepts. | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Advertising literacy | spa |
dc.subject.keyword | Critical evaluation | spa |
dc.subject.keyword | Advertising strategies | spa |
dc.subject.keyword | Advertising analysis | spa |
dc.subject.proposal | Alfabetización publicitaria | spa |
dc.subject.proposal | Evaluación crítica | spa |
dc.subject.proposal | Estrategias publicitarias | spa |
dc.subject.proposal | Análisis de publicidad | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/monograph | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado | spa |
Appears in Collections: | Publicidad |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DávilaPalacioManuela_2024_PUB.TG.pdf | Texto Completo | 583.81 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License