Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4472
Title: Escuelas para las familias como estrategia de formación y acercamiento a la institución educativa
Authors: Velasco Mora, Diana Katerine
Advisor: Gaviria Orozco, Ernesto
Keywords: Acompañamiento familiar
Formación de familias
Participación educativa
Desarrollo académico
Keywords: Family accompaniment
Family training
Educational participation
Academic development
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): El mundo de hoy exige personas y familias competentes, familias que aporten al buen desarrollo social de sus componentes y en las instituciones educativas es conveniente que se apoye de forma directa a cada familia perteneciente al colegio. En el Centro educativo Construyendo Mi Mundo, aunque no se realiza, se comprende la importancia de incluir a las familias en los procesos de formación de los estudiantes ya que se logra entender que un buen acompañamiento familiar hace que los procesos de enseñanza y aprendizaje se tornen más rápidos y sencillos y es aquí donde recae la relevancia social de implementar un plan de formación para las familias con actividades específicas que aporten al buen desarrollo familiar en cuanto a pautas, normas y otros temas de interés ya que formando un buen vínculo entre padres de familia e institución se logrará un mejor desempeño académico y personal de nuestro fin último que son los estudiantes.
Abstract(eng): Today's world demands competent people and families, families that contribute to the good social development of their components and in educational institutions it is convenient to directly support each family belonging to the school. In the Educational Center Construyendo Mi Mundo, although it is not done, the importance of including families in the formation processes of the students is understood, since it is understood that a good family accompaniment makes the teaching and learning processes become faster and simpler and it is here where the social relevance of implementing a training plan for families with specific activities that contribute to good family development in terms of guidelines, norms and other topics of interest falls, This is where the social relevance of implementing a training plan for families with specific activities that contribute to good family development in terms of guidelines, norms and other topics of interest lies, since forming a good bond between parents and the institution will lead to better academic and personal performance of our ultimate goal, which are the students.
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4472
Appears in Collections:Especialización en Gerencia Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VelascoMoraDianaKatherine_2024_EGE.TG.pdfTexto Completo656.58 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons