Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3635
Title: Aplicación didáctica del lenguaje a través del uso de la música en estudiantes con discapacidad. estudio de caso
Authors: Soto Villegas, Blanca Norbelly
Advisor: Palacio Bernal, Juan Carlos
Keywords: Enseñanza y formación
Educación Inclusiva
Integración Escolar
Música
Keywords: Teaching and training
Inclusive Education
School Integration
Music
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): En la actualidad los escenarios educativos se muestran cambiantes y diversos, por esta razón se hace necesario optar por nuevas metodologías, que permitan no solo potenciar aprendizajes, sino poder incluir a estudiantes con discapacidad, donde los mismos puedan aprender a la par con sus demás compañeros. Es así como la música se mostró como un excelente medio didáctico para lograr tal fin
Abstract(eng): At present, the educational scenarios are changing and diverse, for this reason it is necessary to opt for new methodologies, which allow not only to enhance learning, but also to include students with disabilities, where they can learn on a par with their other classmates. . This is how music was shown as an excellent didactic means to achieve such an end
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3635
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Blanca_Norbelly_Soto _Villegas_2022.pdfTexto Completo3.99 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons