Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3686
Title: Comunidad de práctica institucional para la formación matemática de los docentes de primaria
Authors: Flórez Cardoso, Milton César
Advisor: Fernández Arbeláez, Olga Lucía
Keywords: Matemáticas
Aprendizaje
Matemáticas - Enseñanza
Educación
Keywords: Math
Learning
Mathematics-Teaching
Education
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): Este trabajo de tesis doctoral, nació del deseo de encontrar soluciones a los insuficientes aprendizajes que exhibe la mayoría de los estudiantes de la educación básica primaria en el área de matemáticas. Esta afirmación, está sustentada subjetivamente en la experiencia propia del investigador, quien se ha desempeñado como docente del área de matemáticas por más de dos décadas en diferentes grados de la educación básica en Colombia y; respaldada objetivamente, por los resultados de las pruebas censales (Saber, Pisa, entre otras) que se realizan en todo el país
Abstract(eng): This doctoral thesis work was born from the desire to find solutions to the insufficient learning that most of the students of basic primary education exhibit in the area of mathematics. This statement is subjectively supported by the researcher's own experience, who has worked as a teacher in the area of mathematics for more than two decades in different grades of basic education in Colombia and; objectively supported by the results of the census tests (Saber, Pisa, among others) that are carried out throughout the country
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3686
Appears in Collections:Doctorado en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Milton_Cesar_Flórez_Cardoso_2022.pdfTexto Completo19.73 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons