Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4022
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMarín Cano, Martha Liliana-
dc.contributor.authorMarín Castaño, Matías Andrés-
dc.date.accessioned2023-03-14T16:49:48Z-
dc.date.available2023-03-14T16:49:48Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4022-
dc.description.abstractEste estudio doctoral abordó como problema de conocimiento la gestión curricular, el desarrollo profesional y la práctica educativa en la Internacionalización del Currículo de Educación Superior, cuyas aristas se manifiestan en la desconexión de la política con la práctica; ausencia de apoyo administrativo; baja comprensión de la dimensión internacional, la ciudadanía global, la multiculturalidad; poca participación y formación del profesorado; y falta de dominio de lengua extranjeraspa
dc.format.extent6 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleComunidad para la acción y la transformación de las prácticas de Internacionalización del currículo (idC) en educación superiorspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Doctorado en Educaciónspa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.levelDoctoradospa
thesis.degree.nameDoctor en Educaciónspa
dc.description.abstractengThis doctoral study addressed curricular management, professional development and educational practice in the Internationalization of the Higher Education Curriculum as a knowledge problem, whose edges are manifested in the disconnection of politics with practice; absence of administrative support; low understanding of the international dimension, global citizenship, multiculturalism; little teacher participation and training; and lack of proficiency in a foreign languagespa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordHigher educationspa
dc.subject.keywordTeacher trainingspa
dc.subject.keywordMulticulturalismspa
dc.subject.keywordCurriculumspa
dc.subject.proposalEducación superiorspa
dc.subject.proposalFormación docentespa
dc.subject.proposalMulticulturalidadspa
dc.subject.proposalCurrículospa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06spa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Doctoradospa
Appears in Collections:Doctorado en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Matias_Andres_Marin_Castaño_2022 (1).pdf357.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons