Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4045
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOsorio Gutiérrez, Paula Andrea-
dc.contributor.authorMorales Cruz, Luisa Fernanda-
dc.contributor.authorGuevara Montoya, Martha Lucia-
dc.date.accessioned2023-03-30T14:21:14Z-
dc.date.available2023-03-30T14:21:14Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4045-
dc.description.abstractLa propuesta de investigación tiene como objetivo implementar una estrategia didáctica que fortalezca el aprendizaje del pensamiento aleatorio, teniendo en cuenta los lineamientos curriculares orientados desde el Ministerio de Educación Nacional, el desarrollo de competencias que permita al estudiante entender situaciones en contexto reales de la recolección y análisis de datos. La idea nace debido al poco rendimiento académico y al bajo resultado en las pruebas saber 5° en el área de las matemáticas de la Institución Educativa Boyacáspa
dc.format.extent139 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleEstrategia didáctica para fortalecer el aprendizaje del pensamiento aleatorio a estudiantes de grado quinto de la I.E. Boyacáspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Maestría en Pedagogíaspa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.levelMaestríaspa
thesis.degree.nameMagister en Pedagogíaspa
dc.description.abstractengThe research proposal aims to implement a didactic strategy that strengthens the learning of random thinking, taking into account the curricular guidelines oriented from the Ministry of National Education, the development of skills that allow the student to understand situations in real context of the collection and analysis of data. The idea was born due to the low academic performance and the low result in the tests to know 5th in the area of mathematics of the Boyacá Educational Institution, for which a strategy and methods are proposed that influence the learning of the students, including tools manipulable and technological that strengthen the processes of random thought. The research is qualitativespa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordTeaching Statisticsspa
dc.subject.keywordTicspa
dc.subject.keywordMotivationspa
dc.subject.keywordActive Learningspa
dc.subject.proposalEnseñanza de la estadísticaspa
dc.subject.proposalTICspa
dc.subject.proposalMotivaciónspa
dc.subject.proposalAprendizaje activospa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdccspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestríaspa
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Luisa_Fernanda_Morales_Cruz_2022.pdfTexto Completo2.22 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons