Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4047
Title: | Enseñanza de los productos notables en relación con la factorización a través de uso de las TIC |
Authors: | Ramírez Amaya, Nathalia Rocío |
Advisor: | Osorio Gutiérrez, Paula Andrea |
Keywords: | Enseñanza Aprendizaje Activo Productos notables Factorización |
Keywords: | Teaching Active Learning Remarkable products Factoring |
Publisher: | Universidad Católica de Manizales |
Abstract(esp): | La presente investigación pretende mejorar la comprensión de los temas relacionados con la factorización en los estudiantes de grado octavo por medio de su relación con los productos notables. Para esto se realizará inicialmente una prueba diagnóstica en la cual se recolecta la información para identificar las principales dificultades de los estudiantes y basados en estos resultados se diseñarán unas guías de trabajo apoyadas en el uso de las Tic para la enseñanza de los productos notables y su relación con la factorización, se implementará la estrategia en el aula y por último se valida la efectividad de este material para la enseñanza de matemáticas de grado 8. |
Abstract(eng): | This research aims to improve the understanding of issues related to the factorization in eighth grade students through their relationship with the products notable. For this, a diagnostic test will initially be carried out in which the information to identify the main difficulties of the students and based on these results, work guides will be designed supported by the use of ICT for the teaching of notable products and their relationship with factorization, the strategy will be implemented in the classroom and finally, the effectiveness of this material for teaching undergraduate mathematics is validated 8 |
URI: | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4047 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Matemáticas y Física |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nathalia_Rocio_Ramirez_Amaya_2022.pdf | Texto Completo | 2.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License