Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4050
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Gómez, Diego Fernando | - |
dc.contributor.author | Castañeda Salazar, Jorge Abel | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-04T18:56:17Z | - |
dc.date.available | 2023-04-04T18:56:17Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4050 | - |
dc.description.abstract | En el nivel de educación básica media, la mayoría de los estudiantes han dado en relacionar la Física con un cúmulo de fórmulas que se deben aplicar para resolver problemas en particular; este fenómeno puede tener su origen en las experiencias vividas en el paso de los aprendices por la educación secundaria; tal situación ha generado el paradigma de relacionar el aprendizaje de la Física con la memorización de unas ecuaciones matemáticas que se deben aplicar para solucionar problemas | spa |
dc.format.extent | 52 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Uso de los métodos gráficos en la enseñanza - aprendizaje de la energía mecánica | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Licenciatura en Matemáticas y Física | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.name | Licenciado en Matemáticas y Física | spa |
dc.description.abstracteng | At the middle basic education level, most of the students have given in relate Physics to a host of formulas that must be applied to solve particular problems; This phenomenon may have its origin in the experiences lived in the passage of apprentices through secondary education; This situation has generated the paradigm of relating the learning of Physics with the memorization of some mathematical equations that must be applied to solve problems | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Math | spa |
dc.subject.keyword | Physical | spa |
dc.subject.keyword | Learning | spa |
dc.subject.keyword | Teaching | spa |
dc.subject.proposal | Matemáticas | spa |
dc.subject.proposal | Física | spa |
dc.subject.proposal | Aprendizaje | spa |
dc.subject.proposal | Enseñanza. | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/monograph | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado | spa |
Appears in Collections: | Licenciatura en Matemáticas y Física |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CastañedaSalazarJorgeAbel_2022_LMYF.TG.pdf | Texto Completo | 1.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License