Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4050
Title: Uso de los métodos gráficos en la enseñanza - aprendizaje de la energía mecánica
Authors: Castañeda Salazar, Jorge Abel
Advisor: Gómez, Diego Fernando
Keywords: Matemáticas
Física
Aprendizaje
Enseñanza.
Keywords: Math
Physical
Learning
Teaching
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): En el nivel de educación básica media, la mayoría de los estudiantes han dado en relacionar la Física con un cúmulo de fórmulas que se deben aplicar para resolver problemas en particular; este fenómeno puede tener su origen en las experiencias vividas en el paso de los aprendices por la educación secundaria; tal situación ha generado el paradigma de relacionar el aprendizaje de la Física con la memorización de unas ecuaciones matemáticas que se deben aplicar para solucionar problemas
Abstract(eng): At the middle basic education level, most of the students have given in relate Physics to a host of formulas that must be applied to solve particular problems; This phenomenon may have its origin in the experiences lived in the passage of apprentices through secondary education; This situation has generated the paradigm of relating the learning of Physics with the memorization of some mathematical equations that must be applied to solve problems
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4050
Appears in Collections:Licenciatura en Matemáticas y Física

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CastañedaSalazarJorgeAbel_2022_LMYF.TG.pdfTexto Completo1.41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons