Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4119
Title: Intersubjetividad pedagógica como determinante del rendimiento escolar
Authors: Fuentes Sanabria, Omar
Advisor: Patiño Agudelo, Samuel
Keywords: Educación
Gestión Escolar
Liderazgo Pedagógico
Intersubjetividad.
Keywords: Education
School Management
Pedagogical Leadership
Intersubjectivity
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): La globalización trae consigo un conjunto de habilidades blandas que los hablantes de cualquier idioma están en capacidad de desarrollar para adquirir competencias en habilidades comunicativas con las cuales poder relacionarse efectivamente a nivel interpersonal con miembros de su propia cultura y de otras culturas diferentes de la propia. Es así que la telecolaboración como eje central en el desarrollo de estas competencias se ha convertido en una estrategia activa que posibilita el establecer conexiones culturalmente diversas con otros usuarios con el fin último de desarrollar la competencia comunicativa intercultural (ICC por sus siglas en inglés) en los participantes, es decir, la habilidad de comunicarse efectiva y asertivamente con personas de otros contextos y/o idiomas teniendo en cuenta la cultura y el contexto del interlocutor
Abstract(eng): Globalization brings with it a set of soft skills that speakers of any language are capable of developing in order to acquire competencies in communication skills with which to be able to relate effectively on an interpersonal level with members of their own culture and of other cultures different from their own. Thus, telecollaboration as a central axis in the development of these competences has become an active strategy that makes it possible to establish culturally diverse connections with other users with the ultimate goal of developing intercultural communicative competence (ICC) in the participants, that is, the ability to communicate effectively and assertively with people from other contexts and/or languages, taking into account the culture and context of the interlocutor
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4119
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FuentesSanabriaOmar_2022_ME.TG.pdfTexto Completo2.03 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons