Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4307
Title: Fortalecimiento de los procesos de enseñanza del área de tecnología e informática, mediante la metodología aula invertida
Authors: Archila Garavito, Carlos Julián
Advisor: Zuluaga Giraldo, Jorge Iván
Keywords: Aula invertida
TIC
Tecnología
Práctica Docente.
Keywords: Flipped classroom
TIC
Technology
Teaching practice.
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): Esta investigación se centra en fortalecer los procesos de enseñanza en Tecnología e Informática mediante la metodología de Aula Invertida, dirigida al quinto grado del Colegio Nuestra Señora de Fátima en Onzaga, Santander. En la era contemporánea, la educación se enfrenta a un desafío fundamental: la integración efectiva de la tecnología en los procesos de enseñanza. En este contexto, surge la pregunta de investigación que guiará nuestro estudio: ¿Cómo podemos fortalecer los procesos de enseñanza en el área de Tecnología e Informática, específicamente en el quinto grado de primaria del Colegio Nuestra Señora de Fátima en Onzaga, Santander.
Abstract(eng): This research focuses on strengthening the teaching processes in Technology and Computer Science through the Flipped Classroom methodology, aimed at the fifth grade of the Nuestra Señora de Fátima School in Onzaga, Santander. In the contemporary era, education faces a fundamental challenge: the effective integration of technology into teaching processes. In this context, the research question that will guide our study arises: How can we strengthen the teaching processes in the area of Technology and Computer Science, specifically in the fifth grade of primary school at the Nuestra Señora de Fátima School in Onzaga, Santander.
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4307
Appears in Collections:Licenciatura en Tecnología e informática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ArchilaGaravitoCarlosJulian_2023_LTI.TG.pdfTexto Completo3.14 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons