Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4463
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSánchez León, María Cristina-
dc.contributor.authorPatiño Montoya, Angela María-
dc.date.accessioned2024-09-11T19:46:30Z-
dc.date.available2024-09-11T19:46:30Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4463-
dc.description.abstractEl presente trabajo de grado de nivel doctoral busca plantear una propuesta de política pública para la educación rural del municipio de Manizales teniendo como base fundamental las implicaciones del pensar-actuar en territorio fomentando y exaltando el valor de la educación rural, mediándola con el concepto de territorio, e incorporando la parresia de Foucault como garantía de conocimiento, verdad y subjetividad, en la que se explora la relación del individuo consigo mismo y con él. En este sentido, el territorio se convierte en el lugar que posibilita dicha relación y la génesis de la educación. Cuando me refiero a génesis, estoy vinculando el término con un espacio denominado Escuela, y este se entiende en tanto esencia y vitalidad del territorio.spa
dc.format.extent175 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleEl valor de la educación rural: pensar-actuar en territoriospa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Doctorado en Educaciónspa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.levelDoctoradospa
thesis.degree.nameDoctora en Educaciónspa
dc.description.abstractengThis doctoral level degree work seeks to propose a public policy proposal for rural education in the municipality of Manizales, having as a fundamental basis the implications of thinking-acting in territory, promoting and exalting the value of rural education, mediating it with the concept of territory, and incorporating Foucault's parresia as a guarantee of knowledge, truth and subjectivity, in which the relationship of the individual with himself and with himself is explored. In this sense, the territory becomes the place that makes this relationship and the genesis of education possible. When I refer to genesis, I am linking the term with a space called School, and this is understood as the essence and vitality of the territory.spa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordEducación ruralspa
dc.subject.keywordTerritoriospa
dc.subject.keywordPolítica públicaspa
dc.subject.keywordParresia (Foucault)spa
dc.subject.proposalEducación ruralspa
dc.subject.proposalTerritoriospa
dc.subject.proposalPolítica públicaspa
dc.subject.proposalParresia (Foucault)spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06spa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Doctoradospa
Appears in Collections:Doctorado en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PatiñoMontoyaAngelaMaría_2023_DOE.TG.pdfManizales1.72 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons