Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3685
Title: | El pensamiento crítico en la escuela: una mirada desde el ensayo y la argumentación |
Authors: | Cuervo Gallego, Lina Marcela Guevara Lemus, Paola Pérez Pino, Yeraldí Yuliana |
Advisor: | Jaramillo, Diego Armando |
Keywords: | Pensamiento Crítico Pedagogía Aprendizaje Pensamiento Creativo |
Keywords: | Critical Tinking Pedagogy Learning Creative Thinking |
Publisher: | Universidad Católica de Manizales |
Abstract(esp): | La investigación pedagógica se convierte en una alternativa de aproximación a los fenómenos que ocurren en el contexto escolar; generando conocimiento teórico-práctico en este mismo a partir del análisis detallado de los elementos compositivos de la formación de la población estudiantil, dentro y fuera de los establecimientos educativos en aras de concebir un proceso formativo que trascienda los ambientes escolares e implique directamente el cambio socio-cultural en el que está intrínseco el desarrollo pluridimensional de cada persona |
Abstract(eng): | Pedagogical research becomes an alternative approach to the phenomena that occur in the school context; generating theoretical-practical knowledge in this same from the detailed analysis of the compositional elements of the formation of the student population, inside and outside the educational establishments in order to conceive a training process that transcends school environments and directly implies social change -cultural in which the multidimensional development of each person is intrinsic |
URI: | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3685 |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lina_Marcela_Cuervo_Gallego_2022.pdf | Texto Completo | 18.18 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License