Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4296
Title: Retos y sentidos de la formación integral. una mirada desde el contexto socioeducativo y cultural
Authors: Navarro González, Eleein Paola
Advisor: Ospina Osorio, Didier Andrés
Keywords: Formación
Integralidad
Proyecto Educativo
Sociedad
Keywords: Training
Comprehensiveness
Educational project
Society
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): El propósito de esta investigación es resignificar el sentido que tiene formar a los estudiantes del Instituto La Milagrosa de Santa Marta a partir de los retos y desafíos que la sociedad y la cultura presentan al Proyecto Educativo. La reflexión en torno al sentido de la formación en los sistemas educativos surge de la necesidad de comprender la realidad y posibilitar desde esa comprensión, nuevos sentidos que fortalezcan la práctica educativa, permitiéndole a los estudiantes un desarrollo humano integral que los haga sujetos capaces de comprender el mundo y sus desafíos y de darle respuesta a los mismos.
Abstract(eng): The purpose of this research is to redefine the meaning of training students of the La Milagrosa Institute of Santa Marta based on the challenges that society and culture present to the Educational Project. The reflection on the meaning of training in educational systems arises from the need to understand reality and enable, from that understanding, new meanings that strengthen educational practice, allowing students comprehensive human development that makes them subjects capable of understanding. the world and its challenges and to respond to them.
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4296
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NavarroGonzálezEleeinPaola_2023_ME.TG.pdf..pdfTexto Completo2.9 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons